سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کتاب های ایرانی و خارجی

در این مطلب قصد داریم کتاب هایی که سبک زندگی و طرز تفکر شما را تغییر میدهد را معرفی کنیم. این کتاب‌ها به ما آموزش می‌دهند، ایده می‌دهند و به ما الهام می‌بخشند تا بیرون برویم و در جهان تأثیر بگذاریم.

 

Image result for ?بهترین کتاب های انگیزشی?‎

چه انگیزش در اثر تجربه زندگی به‌وجود بیاید، چه از مشاوره‌ای عاقلانه با یک دوست یا نوعی ترغیب درونی عمیق، در نظر بسیاری از ما دیرفهم و رازآلود است؛ اما وقتی بروز می‌کند، زندگی تغییر می‌کند. خوشبختانه، بسیاری از نویسندگان در کتاب های انگیزشی‌ای که نوشته‌اند توضیح داده‌اند چگونه می‌توانید انگیزش را در زندگی‌تان ایجاد کرده و بروز دهید.

کتاب بسوی کامیابی

نویسنده آنتونی رابینز – ترجمه مهدی مجرد زاده کرمانی

 

بسوی کامیابی

5 گانه موفق رابینز در دهه 90 میلادی منتشر شد و یکی از ماندگارترین آثار او در زمینه روانشناسی موفقیت لقب گرفت. فردی که در جوانی تصمیمی سازنده گرفت به یکی از گرانترین مشاوران بهبود فردی تبدیل شد. جمله معروفی از رابینز همیشه در خاطره ها خواهد ماند” اگر فکر می کنید کاری را می توانید انجام دهید و یا نمی توانید، در هر صورت درست فکر کرده اید”.

شاید بتوان این کتاب را سرآغاز ورود کتابهای موفقیت و خودیاری حداقل در ایران دانست زیرا کمتر ایرانی را پیدا می کنید که علاقمند به این حوزه باشد و کتابهای رابینز را نخوانده باشد. گویی یک قانون نانوشته است که هر فردی که میخواهد وارد دنیای روانشناسی موفقیت شود ابتدا باید از این دروازه عبور کند.

او در این کتاب به موارد زیر اشاره کرده است:

احساس درماندگی و رفع آن – شکست وجود ندارد – شما دائما در حال تصمیم گیری هستید – باورهای خود را بسازید – هرچه ببینید همان می شود – پرسش خوب – ابزار تغییر روحیه و…

 

 کتاب موفقیت یا انقلابی در هوش مالی از کیوساکی

 کتاب موفقیت یا انقلابی در هوش مالی از کیوساکی

  • نام کتاب :  پدر پولدار و پدر بی پول
  • نویسند :رابرت کیوساکی
  • تعداد صفحات : 204 صفحه
  • سال انتشار کتاب : سال 1997 میلادی

کتاب سوم در لیست بهترین کتاب های روانشناسی و موفقیت کتاب پدر پولدار و پدر بی پول اثر رابرت کیوساکی است یا بهتر است بگوییم مجموعه کتاب های موفقیت و هوش مالی از رابرت کیوساکی است.

کتاب پدر پولدار و پدر بی پول برای بیشتر افراد شناخته شده است کتاب های هوش مالی طرفداران زیادی دارد به خصوص در ایران نیز این طرفداران کم نیستند. پکیج های موفقیت به نام هوش مالی با هزینه های میلیونی به فروش میرسد به طور که سلسله کتاب های رابرت کیوساکی می تواند شما تا حدودی از هر پکیج و کتاب هوش مالی بی نیاز کند.

لیست کتاب های موفقیت و هوش مالی رابرت کیوساکی به شرح زیر است:

  1. کتاب پدر پولدار پدر بی پول
  2. کتاب بچه ثروت مند، بچه زرنگ
  3. کتاب چهار راه پول سازی
  4. هوش مالی خود را افزایش دهید
     

ولی اگر اعتقاد دارید که کسب ثروت، موفقیت در زندگی، خوشبختی و تغییر زندگی از درون ذهن و با تغییر باورها آغاز می شود پیشنهاد میکنم فعلا این کتاب را نخوانید. چون این اعتقاد شما میتواند محرک بسیار خوبی برای شما در زندگی باشد پس توصیه من این است با موضوعاتی عمیق تر و درونی تر آغاز کنید. زمانی این کتاب را بخوانید که به این عقیده رسیده باشید که چیزی فراتر از هوش ،شانس و چیزهای مشابه در زندگی ما تاثیر گذار هستند. در واقع این کتاب را برای برنامه ریزی بهتر منابع مالی خود مطالعه کنید.

 

. انسان در جست‌وجوی معنای غایی – ویکتور فرانکل

انسان در جست‌وجوی معنای غایی – ویکتور فرانکل

ویکتور فرانکل براساس تجربیاتی که در دوران زندانی بودنش در اردوگاه مرگ نازی‌ها به‌دست آورده، این سؤال را می‌پرسد: «چرا برخی از ما از رویدادها جان سالم به‌درمی‌برند و برخی می‌میرند؟» فرانکل توضیح می‌دهد که تفاوت در مفهوم معنا و هدف است. نهایت سختی مصیبتی که به فرانکل وارد شده باورپذیر نیست؛ اما این مصیبت به او حکمت و خردی داده است که خودش را در هم? صفحه‌های کتاب نشان می‌دهد.

این کتاب می‌آموزد که چگونه با رنج‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی روبرو شویم و زندگی هدفمندی برای خود بسازیم که در نهایت، با وجود شکست‌ها و تنزل‌هایش، شادی بیشتری برایمان به ارمغان بیاورد.

 

کتاب قورباغه را قورت بده

نویسنده برایان تریسی briantracy – ترجمه اشرف رحمانی

کتاب قورباغه را قورت بده

اگر سبک فکری برایان تریسی را شناخته باشید، او فردیست که شما را با مدیرت زمان و انرژی آشنا می کند تا از این طریق بتوانید بر روی اهداف خود متمرکز شوید. او اعتقاد دارد اگر می خواهید از ابتدای روز به انجام کارهای خود بپردازید،‌ ابتدا به سراغ سخت ترین آنها بروید. این کار برای اغلب افراد آنقدر سخت است که آنر ابه خوردن قورباغه تشبیه می کنند.

اگر بتوانید چنین قدم بزرگی را در زندگی برداید و عادات مثبت بسازید، اکثر کارهای سخت و زمانبر را به دقیقه 90 موکول نکرده و به موفقیت های بیشماری می رسید. او اظهار می کند برای انجام کارها به سه آیتم نیاز دارید:

تصمیم گیری

اراده

انظباط

اگر بتوانید کارهای خود را از روز قبل برنامه ریزی کنید و پیامد کارها را در نظر بگیرید و روی اهداف اصلی متمرکز شوید،‌ به نظم شخصی دست خواهید یافت که شما را از سایرین متمایز می کند.

او اعتقاد دارد گاهی اوقات باید خودتان را تحت فشار بگذارید تا توانمندی هایتان نمایان شود.

 

کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی

کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی

  • نام کتاب : اثر مرکب
  • نویسند :دارن هاردی
  • تعداد صفحات : 240 صفحه
  • سال انتشار کتاب : سال 2010 میلادی

کتاب اثر مرکب دارن هاردی گزینه ای دیگر در لیست برترین کتاب های رواشناسی و موفقیت است این کتاب در ایران بسیار پر طرفدار و پرفروش بوده است. دارن هاردی فردی ثروتمند است که مطالب و موضوعات کتاب اثر مرکب را از راز موفقیت اش الهام گرفته است. به طور کلی در این کتاب دارن هاردی سعی دارد تا به خواننده این کتاب آموزش دهد که قدم های کوچک و متدوام در زندگی می تواند در طول زمان برای ما موفقیت های بزرگ و وصف نشدنی بسازد. احتمالاً این شعر از سعدی را شنیده اید که می گوید “رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود… رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود” این شعر از سعدی می تواند بیان کاملی از موضوع کتاب  دارن هاردی باشد.

بسیاری از منتقدین معتتقد هستند که دارن هاردی در آثارش انسان ها را تشویق می کند تا خود را در اختیار برنامه های روزانه خود قرار دهند همانطور که در کتابش نیز می گوید: “پدر من فردی بسیار منظم و دقیق بود به طوری که میتوان ساعت خود را بر اساس برنامه روزانه او تنظیم کرد” این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به این باور برسند که دارن هاردی آزادی را از انسان ها می گیرد.

 

 به‌سوی کامیابی 2: نیروی عظیم درونی را فعال کنید – تونی رابینز

به‌سوی کامیابی 2: نیروی عظیم درونی را فعال کنید – تونی رابینز

تونی رابینز که با تبلیغ‌های تلویزیونی طولانی آخر شبش شناخته شده، ممکن است برای برخی‌ها چهره‌ای متناقض باشد. با این حال، هیچ شکی نیست که کتاب کلاسیک او «نیروی عظیم درونی را فعال کنید» نیروی انگیزشی را مثل یک دستگاه شوک قلبی به مخاطب متنقل می‌کند و یکی از بهترین کتاب های انگیزشی تمام دوران است.

صدها نفر از افراد موفق، از بازیگران گرفته تا مدیرعامل‌ها، «نیروی عظیم درونی را فعال کنید» را به‌عنوان کتابی نام برده‌اند که آن‌ها را به‌سمت رویارویی با چالش‌ها هل داده است. اگر به‌دنبال شوک بزرگ‌تری از نیروی انگیزشی هستید، بعد از خواندن این کتاب،‌ می‌خواهید دنیا را به‌دست بیاورید.

 

 هنر ظریف بی‌خیالی: رویکردی درونی برای یک زندگی بهتر – مارک منسون

هنر ظریف بی‌خیالی: رویکردی درونی برای یک زندگی بهتر – مارک منسون

مارک منسون با صراحت و بی‌پرده، توصیه‌های فیلسوفانه و آگاهانه‌ای برای زندگی در ژانر خودیاری می‌دهد. او در کتابش دربار? فضیلت تعهد، محدود کردن تمرکز شخص و تعریف مجدد آنچه در دنیای افزایش حواس‌پرتی‌ها و اطلاعات مهم است، بحث می‌کند. شما با خواندن این کتاب برانگیخته می‌شوید تا مسیر خودتان را انتخاب کنید، تصمیم بگیرید چه چیزی برایتان اهمیت دارد و خودتان را در کار رها کنید.

 

شاهکار قرن کتاب علم ثروتمند شدن اثر والاس واتلز

شاهکار قرن کتاب علم ثروتمند شدن اثر والاس واتلز

  • نام کتاب : علم ثروتمند شدن
  • نویسند :والاس واتلز
  • تعداد صفحات : 142 صفحه
  • سال انتشار کتاب : سال 1951 میلادی

کتاب علم ثروتمند شدن اثری جادودانه از والاس واتلز است که کتابی نظیر آن نمی توان یافت. اگر در حوزه موفقیت مالی در زندگی قصد دارید تا فقط یک کتاب را مطالعه کنیم و همان را الگو قرار دهیم قطعا کتاب علم ثروتمند شدن بهترین انتخاب برای شماست. کتابی که زندگی سازنده فیلم و مستند راز یعنی خانم راندا برن را نیز متحول کرده  است.

در مقدمه کتاب علم ثروتمند شدن از والاس واتلز آمده است: “این کتاب فلسفه نظری یا مقاله نظری نیست بلکه یک کتاب موفقیت کاربردی و عملی می  باشد برای زنان و مردانی که در فشار مالی هستند. این کتاب موفقیت زمانی موفقیت کسانی را تضمین میکند  که خواننده این کتاب را با همان ایمان و باوری این کتاب را بخواند که جریان الکتریسته ادیسون رو باور کرده است”.

 

کتاب کیمیاگر

نویسنده پائلو کوئلیو – ترجمه حسین نعیمی

شما را دعوت می کنم به بزرگترین سفر زندگی . سفری که در آن اتفاقات مختلف رقم می خورد تا شما به حکمت زندگی پی ببرید. سانتیاگو جوانی است که با دیدن یک رویا بدنبال یافتن گنجی تا دور دستها می رود تا به آن دست یابد. در این راه با کیمیاگری آشنا می شود که او را در این راه یاری می کند. پائلو نویسنده برزیلی با الهام از داستانهای ایرانی که در مثنوی نوشته شده، این کتاب را نوشته است. داستانها و حوادث تو در تو شما را وارد سیر خود شناس می کند تا دریابید که چگونه طلای درون را پیدا کنید و به گنج واقعی برسید. در صفحات انتهایی کتاب هنگامی که جوان خود را در همان کلیسایی که گوسفندان را رها کرده بود میابد، و در زیر درختی به گنج دست میابد، ناگهان تمام معادلات ما بهم می خورد و گویی در پستوی ذهن خود به حقایق دست یافته ایم.

یکی از جملات ماندگار کتاب که بین جوان و کیمیاگر رد و بدل می شود این است که جوان می پرسد: بزرگترین نیرنگ دنیا چیست؟ و او پاسخ می دهد اینکه اختیار زندگیمان از دستمان خارج شود و از آن پس سرنوشت بر زندگی حاکم شود.

کتاب کیمیاگر

بله ما تمام گنج ها را در اختیار داریم فقط باید آنرا کشف کنیم. وقتی این داستان را می خواندم بیاد این بیت افتادم ” بیرون ز تو نیست هر آنچه در عالم هست،  از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی”.

بسیاری از ما بدنبال کتاب یا فردی هستیم که ما را به سر منزل مقصود برساند اما اگر بتوانیم بر روی توانمدی های خود متمرکز شویم و به شغل خود عشق بورزیم، گنج درونی را پیدا خواهیم کرد. بیاد دارم هنگامی که تایگر وودز که یک از بزرگترین گلف بازان دنیاست، هنگامی که جایزه قهرمانی خود را دریافت می کرد پس از آن به گوشه ای می رفت و بازهم به تمرین خود ادامه می داد. در هر نقطه از زندگی اگر متوقف شویم به رویاهای خود ادامه ندهیم، نمی توانیم مانند سانتیاگو به گنج دست یابیم. اولین قدم را برای سفر زندگی بردارید، بعد خواهید دید کیمیاگران زیادی در سر راه شما قرار می گیرند تا کمکتان کنند.

کتاب قدرت عادت

نویسنده چارلز دوهینگ – ترجمه پروین بیات

در سال 2012 مجله نیویورک تایمز کتابی در زمینه روانشناسی موفقیت با عنوان قدرت عادت معرفی کرد که با خواندن آن می توان عادات جدید ساخت و به نتایج جدیدی رسید. ذهن ما مملو از الگوهایی است که بدلیل تقلید کور کورانه از اطرافیان شکل گرفته است و اکنون مانع تصمیم گیری درست می شود. ما چنان با این الگوهای غلط خو کرده ایم که خود نمی دانیم در چه مواردی ما را از موفقیت باز دارد.

کتاب قدرت عادت

مطالعات نشان میدهد بسیار از عادات را می توان با قدرت اراده تغییر داد. بطور مثال در تحقیقی که در سال 2005 میلادی بر روی ضریب هوشی دانش آموزان صورت پذیرفت مشخص گردید دانش آموزانی که سطح اراده بالاتری نسبت به بقیه بودند از نمرات بهتری برخوردار بوده و در نتیجه در مدارس بهتری قبول می شدند. آنها کمتر غیبت داشتند و کمتر به تماشای تلویزیون می پرداختند.

این تحقیق نشان داد دانش آموزانی که بیشتر پیرو امیال خود بودند و خویشتن داری نداشتند، کمتر به موفقیت دست می یافتند و افرادی که دارای انظباط شخصی و اراده بودند حتی از دانش آموزانی که ضریب هوشی بالاتری داشتند هم موفق تر بودند.

 

کتاب تافته های جدابافته

نویسنده ملکوم گلادول – ترجمه میترا معتضد

اگر بدنبال ستاره ها و نوابغ هستید این کتاب را بخوانید. در این کتاب داستان زندگی افراد مشهور را خوانده و وجه مشترک آنان را خواهید یافت. نوابغی مانند بیل گیتس، استیو جابز و بسیاری از ورزشکاران و مخترعان دارای مشخصات منحصر بفردی هستند که با مطالعه این کتاب می توان به این راز پی برد.

این کتاب در 9 فصل به موارد زیر اشاره دارد:

اثر متیو – راز رزه تو – قانون 10000 ساعت – مشکل نابغه ها – سه درس از جو فلوم – هارلن – نظریه قومی سقوط هواپیماها – شالیزارهای برنج و آزمون ریاضی – معامله ماریتا. 

کتاب-تافته-های-جدابافته

رمز موفقیت و ثروت تافته های جدا بافته چیست؟ چرا برخی از مردم بیش از دیگران به موفقیت و شهرت می رسند؟

 

کتاب هفت عادت مردمان موثر

نویسنده استفان کاوی – ترجمه گیتی خوشدل

در این کتاب مطالب ارائه شده در سمینار آقای کاوی است که در سال 1992 برگزار گردید و در آن به عادات افراد نابغه و تاثیرگذار پرداخته شد. افرادی که خواهان دستیابی به موفقیت مالی و ارتباطی هستند با انجام این هفت عادت می توانند متمایز تر از دیگران عمل کنند.

کتاب هفت عادت مردمان موثر

او هفت عادت را به شکل زیر ارائه می کند:

عادت اول عامل باشید

عادت دوم ذهنا از پایان شروع کنید

عادت سوم نخست امور نخست را قرار دهدید

عادت چهارم برنده برنده بیندیشید

عادت پنجم نخست گوش فرا دهید

عادت ششم انرژی گروهی جمع کنید

عادت هفتم اره را تیز کنید

این کتاب با ترجمه روان خانم خوش دل یکی از نقشه راههای مفید در زندگی ماست.