سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کتاب های ایرانی و خارجی

نظر

 

آمارهای مختلفی در رابطه با پر فروش ترین رمان های دنیا وجود دارد، البته هیچ یک از این آمارها به صورت کامل نیست، چرا که هر یک از این آمارها بر اساس پارامتر خاصی بدست آمده و در نتیجه، نتایج و لیست های به وجود آمده ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال برخی از افراد برترین رمان ها و پرفروش ترین ها را بر اساس میزان نسخه فروخته شده بررسی می کنند. از سوی دیگر ما برخی آمار درآمد و فروش نقدی را به عنوان مرجع و پارامتر اصلی در نظر می گیرند که همین موضوع می تواند باعث تغییر رتبه بندی ها می شود.

 به عنوان مثال با توجه به ارزش های متفاوت پول و ارز هر کشور، ممکن است هزینه خرید یک کتاب در یک کشور با کشورهای دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال ممکن است شما برای خرید کتاب هری پاتر با پول ترکیه لازم باشد تا مبلغ بیشتری را به نسبت خرید همان کتاب در کشور آرژانتین پرداخت کنید. با این وجود در ادامه شما را با پرفروش ترین رمان های دنیا بر اساس آمار فروش نسخه آشنا خواهیم کرد.

 

 

راز داوینچی

کتاب راز داوینچی با فروش بیش از 5 میلیون نسخه به عنوان پرفروش ترین رمان دنیا شناخته می شود. این رمان که در سبک جنایی، تریلر و ماجراجویی است طرفداران بسیار زیادی دارد و البته در زمان چاپ این کتاب شاهد توقیف این داستان در برخی از کشورها بودیم، اما هیچ کس نتوانست جلوی فروش فوق العاده این کتب را بگیرد.

هری پاتر و یادگاران مرگ

آخرین قسمت از مجموعه کتاب های هری پاتر به عنوان پرفروش ترین نسخه در کل مجموعه و دومین رمان پرفروش جهان شناخته می شود. این نسخه توانست فروشی نزدیک به 4.5 میلیون نسخه را ثبت کند.

هری پاتر و سنگ جادو

اولین قسمت از مجموعه هری پاتر نیز با آمار فروش 4.2 میلیون نسخه ای به عنوان سومین رمان پرفروش دنیا شناخته می شود.